Ny på Simplify – Jonathan Frischer

Vår nye kollega är en ingenjör som jobbat på både Volvo Cars och Swedish Match. Oväntat kan tyckas – men för honom är det helt logiskt. Säg hej till vår nye Service Desk Agent, Jonathan Frischer!

Vem är du, Jonathan?

– Jag är en ingenjör som läst industriell ekonomi på Chalmers och som älskar att kolla på processer och att optimera dessa. En Powerpointingenjör, helt enkelt.

Du har jobbat på Volvo Cars, och senast på Swedish Match – och nu har du precis börjat som Service Desk Agent hos Simplify. Hur hänger det ihop?

– För många låter det kanske som en konstig resa, men för mig finns det en logik och jag känner att jag äntligen hittat rätt väg. I alla jobb jag haft har det varit just kundservicedelarna jag gillat mest. Jag gillar verkligen att hjälpa folk och att känna mig behövd.

Vad var det som fick dig att fastna för Simplify?

– Många saker. Dels kände jag direkt att Simplify verkar i en spännande bransch, som ligger rätt i tiden. Och dessutom ligger Simplify i absolut framkant i den branschen. Det är kul att vara med där det händer. Men jag fick också tidigt en bra känsla för medarbetarna på Simplify. Det sociala är viktigt för mig, och andra ingenjörer är kanske inte alltid så sociala. På Simplify är det bra stämning, folk bryr sig om en och är intresserade av varandra. Det är superhärligt.

Vad vill du tillföra på Simplify?

– Jag vill ju ge fantastisk kundservice så klart, men ser också att det finns ett stort värde i att kunna avlasta våra specialister. Sedan är jag väldigt nyfiken på att ta mina ingenjörskunskaper och applicera dem här, för att se hur vi kan optimera våra processer ännu mer. Kundservice handlar om så mycket mer än att ge kunderna svar. Hur gör vi för att de ska känna sig trygga och känna att vi är en bra partner, hur får vi dem att använda sina produkter mer? Den största delen av våra tjänster börjar ju när vi har sålt, och den processen kan man arbeta mycket med.

Vad gör du när du inte jobbar?

– Jag är som sagt väldigt social, så jag lägger mycket tid på vänner och relationer. Men en av de första sakerna jag gjorde när jag började här var att ta grönt kort och börja spela golf. Jag har alltid velat ha den hobbyn, och när jag kom hit insåg jag att i princip alla på kontoret spelade. Simplify har också intressanta samarbeten med flera golfklubbar, så det är något jag ser fram emot att utforska mer!

 

Vill du komma i kontakt med oss eller boka ett videomöte?

Välj tjänsteområde och fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.