Ny på Simplify – Markus Nelson

Simplify växer så det knakar och här kommer vi framöver att presentera våra nya kollegor. Först ut är Markus Nelson, sportfiskande försäljningschef som själv gjort en gedigen resa från analog till digital.

Vem är du, Markus?

– Jag är en säljdriven person som älskar att hjälpa människor och företag att bli bättre på effektiv kommunikation. Jag är försäljningschef på Simplify och jobbar med vår försäljning av video, men brinner även för att dela med mig av min passion för försäljning, att få andra att lyckas.

Vad gör du när du inte jobbar?

– Jag fiskar så mycket jag kan, och så brinner jag för träning. Jag körde länge thaiboxning, men i dag blir det mest CrossFit. Jag älskar också att resa. Faktum är att vi nyligen tog ett break och bodde på Koh Lanta i Thailand i några månader. Det var precis innan viruset bröt ut, vi lyckades komma med ett av de sista planen tillbaka till Sverige vilket jag är väldigt glad för.

Hur kommer det sig att du började på Simplify?

– Jag har jobbat med video i 13 år nu, och jag har jobbat som leverantör till Simplify under de senaste fem åren då jag var Nordenchef på på LifeSize. Jag har länge haft en bra bild av Simplify som bolag, de har en genuin syn på personalen och en gedigen kunskap. Att gå till Simplify nu känns helt rätt. Simplify har alla förutsättningar för att bli en av de absolut ledande aktörerna inom video.

Hur är det att gå från att jobba för en tillverkare till en återförsäljare?

– Spännande! Fördelen här är att man alltid kan plocka gottebitarna. Mitt jobb i dag handlar mycket om rådgivning, att hitta den lösning som passar bäst för kunden och inte vara begränsad till ett system. Dessutom är det roligt att vara så mycket närmare själva affären.

Idag är du videoexpert, men du har inte alltid varit så digital av dig. Berätta!

– Det stämmer, jag jobbade några år på Eniro när telefonkatalogen var en het produkt. Eniro var en fantastisk skola som lagt själva basen till min grund som säljare. Dessutom träffade jag min fru via där. Eniro hade en säljtävling där de åtta bästa säljarna vann en resa till Kenya. Vi lyckades båda komma dit, och där slog det gnistor. Två säljare träffade varandra, du kan tänka dig att det är hårda förhandlingar där hemma…

Du började på Simplify mitt i Coronakrisen. Hur tror du att den kommer påverka oss framöver?

– Den kommer att ställa helt nya krav på oss, både som människor och företag. Jag var med när de stora isländska askmolnen ställde till det för hela världen 2010. Den krisen glömde dock företag ganska snabbt. Men Corona är förstås så mycket större. Det här kommer att förändra allt i grunden. Det går inte att sätta sig ner och tro att allt kommer återgå till hur det var förr.

Vill du snacka videolösningar med Markus, eller kanske utmana honom i marklyft? Kontakta honom på 0709 98 83 06, markus.nelson@simplify.se eller på LinkedIn.

Vill du komma i kontakt med oss eller boka ett videomöte?

Välj tjänsteområde och fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort!